Notenrepen

Notenrepen

Een handig receptje wat ik graag wil delen…

Ik heb deze notenrepen vaak gemaakt, en het is eigenlijk een combinatie van verschillende recepten die ik ooit eens op internet las.

Het mengsel kun je helemaal zelf verzinnen. Zaden, gedroogd fruit, notensoorten, bedenk iets lekkers!

Ik heb deze repen met een mengsel gemaakt van ongeveer 500 gram mengsel van: walnoten, amandelen, hazelnoten, pompoenpitten, zonnebloempitten en sesamzaadjes. Ik heb ongeveer 1 a 2 eetlepels honing gebruikt. Dit is elke keer weer een beetje proberen.

Oven voorverwarmen op 175 graden C.
Ik hak het mengsel iets fijn, dit kan zo grof als je zelf lekker vind, en verwarm het in een pannetje met de honing. De honing verdeelt zich dan iets makkelijker. Als je er net aan een beetje mee kunt ‘metselen’ is het goed, er moet ook weer niet teveel honing inzitten omdat de repen dan plakkerig blijven. Evengoed lekker, maar wat rommeliger op je werk ;)

Het mengsel op bakpapier scheppen, of in een brownievorm. Gezien het mengsel redelijk stevig moet zijn kan je het ook prima in een plak vormen op bakpapier.

Bak 10 minuten in de oven. Snijd eventueel de repen voor, dit maakt het makkelijker te verdelen als het mengsel hard is. Dan nog een minuut of 5-10 in de oven. Laten afkoelen, en eet smakelijk!

Erg lekker als tussendoortje, maar ook als onderdeel van je lunch of ontbijt!

Geef een reactie

